FourFriends

Beskrivning

FourFriends ville ta ett helhetsgrepp runt sin digitala närvaro och varumärkeskännedom på internet.

Målbild

Målet var och är fortfarande att hitta, nå ut till och påverka beteendet hos slutkund. Detta med syfte att öka försäljning och stärka varumärket hos FourFriends återförsäljare.

Leverans

Vi har tillsammans tagit fram sökoptimrade artiklar & guider, jobbat med Brand Awareness-kampanjer och tävlingar på sociala medier samt arbetet löpande med webboptimering.

Resultat

FourFriends har ökat sin digitala närvaro sett till exponeringar, CTR, growth rate och framförallt antalet konverteringar.


Lupus Foder AB är en grossist som tillverkar djurmat och tillbehör till såväl hund, katt och smådjur under varumärket FourFriends.

När FourFriends och Inspot inledde sitt arbete var målet att öka försäljningen samt att öka varumärkeskännedomen hos FourFriends återförsäljare. För att nå upp till dessa mål har vi jobbat med en rad olika tjänster. Vi har bland annat tagit fram sökmotoroptimerade artiklar, jobbat aktivt med sociala medie annonser samt arbetat löpande med webboptimering av hemsidan. Vår projektledare och respektive team har även hela tiden jobbat nära kunden och fungerat som ett bollplank.

I tätt samarbete med kund har Inspot under samarbetet levererat en strategi med syfte att skapa relevans och förtroende för varumärket FourFriends. Detta ledde i sin tur till att FourFriends nu har ökat sin digitala närvaro sett till exponeringar, CTR, growth rate och framförallt antalet konverteringar.

Vi på Inspot ser fram emot att fortsätta det spännande arbetet med FourFriends och siktar nu mot nya mål inför nästa år!

Vill du läsa mer om hur vi kan hjälpa dig eller vill du ta del av vårt tjänsteutbud? Klicka här för att läsa mer!

Vill du öka intäkterna och få bättre lönsamhet i din marknadsföring?

Då har du kommit rätt! Kontakta oss idag så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig och ditt företag att nå era mål!

Få kostnadsfri offert