KUNDCASE
Ny visuell identitet för Flexplåt
Flexplåt grundades 2011 i Tyresö för att möta efterfrågan på specialtillverkade undertak i metall. De levererade bland annat undertak, väggar och perronger till Citybanan i Stockholm 2015 och har sedan dess etablerat sig som en stark aktör inom metallfasader. Den egna produktionen har dessutom mångdubblats och de har idag ett starkt internationellt nätverk av specialiserade underleverantörer.

Uppdrag & lösning
Ny grafisk identitet för ett växande uttryck
När Flexplåt insåg att deras tidigare grafiska identitet inte längre speglade företagets varumärke, värdegrund eller den målgrupp de vände sig till, inleddes ett arbete för att modernisera och förtydliga det visuella uttrycket. I en satsning att finslipa uppfattningen att Flexplåt som varumärke, bad de oss på Inspot att formge en ny identitet samt en helt ny hemsida åt dem som bättre representerar företaget.
Lösningen: En helt ny identitet med en kontemporär och seriös utstrålning. Det nya fokuset ligger på grafisk kommunikation baserat på värdeord som formgivning, flexibilitet och lugn, vilket speglar både verksamhetens erbjudande och arbetsprocess. Med den nya identiteten kan de med enkelhet applicera sitt uttryck över alla plattformar – ett viktigt steg i att framtidssäkra Flexplåts varumärkesnärvaro.












Vill du öka intäkterna och få bättre lönsamhet i din marknadsföring?
Då har du kommit rätt! Kontakta oss idag så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig och ditt företag att nå era mål!