Konverteringsoptimering

Klick och synlighet är inte det enda som räknas i den digitala världen

Du behöver veta vad du vill att din målgrupp ska göra: beställa en produkt, ringa dig, bli medlem, eller kanske få en ändrad uppfattning i en fråga? Sedan måste du leda besökarna dit. Det är detta som vi kallar för konvertering – och det kräver precis som allt annat erfarenhet och kompetens.

Konvertering med enkelhet i fokus 

Arbetet med att öka konverteringsgraden utgår från enkelhet. Det ska vara så enkelt, tydligt och smidigt som möjligt för en passiv besökare att omvandlas till en aktiv kund. Här finns många olika faktorer som man behöver ta hänsyn till. Det kan handla om funktioner i kassan som behöver justeras, läggas till eller tas bort, förändringar i navigationen eller att göra hemsidan snabbare.

Vilka områden som än behöver justeras har vi resurser och kunskap att ta hand om hela konverteringsoptimeringen, från analys till faktisk implementering. 

Inspot arbetar med CRO för att öka företags konverteringar och intäkter
Meny