Denna webbplats använder cookies för att vi ska kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.
KUNDCASE
Ny visuell identitet för Trollhättans Truck
Trollhättans Truck är en ledande aktör inom utbildning, uthyrning och försäljning av truckar och liftar i Västsverige. Med maskindepåer både i Trollhättan och Göteborg har företaget en stark närvaro i regionen. Grundad 1988 har Trollhättans Truck stadigt expanderat sin maskinpark, som nu omfattar över 300 olika truckar och liftar.
Uppdrag & lösning
Efter 35 år får Trollhättans Truck ett nytt ansikte
Trollhättans Truck startade som ett litet företag och har sedan dess genomgått en betydande tillväxt. Deras grafiska profil har emellertid inte helt hållit jämna steg med utvecklingen av företagets tjänste- och produktutbud. Inspot fick därför i uppdrag att uppdatera identiteten för att bättre återspegla företagets portfölj, men även anpassa den för dagens digitala värld.
Lösningen: En identitet som bevarar kärnan i varumärket och Trollhättans Trucks signaturfärger samtidigt som den har moderniserats för att bättre passa dagens behov. En varumärkesidentitet som smidigt anpassar sig till dagens digitala plattformar, samtidigt som den behåller sin relevans i traditionella medier som fortfarande utgör en väsentlig del av deras kommunikationsstrategi.
Vill du öka intäkterna och få bättre lönsamhet i din marknadsföring?
Då har du kommit rätt! Kontakta oss idag så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig och ditt företag att nå era mål!