fbpx
ICA Stabby + Inspot = framgångssaga

Kundcase

ICA Stabby – digital annonsering blev stor framgångssaga!

När Covid-19 kom så valde ICA Stabby att göra ett nytt försök med ”Handla online”. Den 1 april 2020 fick Inspot uppdraget att öka försäljningen digitalt. På under 1 månad gick butiken från att vara nya till en av de absolut största på hemleverans av matkassar i Uppsala.

”Inspot har varit nyckeln till vår framgång med onlinehandel.” 

ICA Stabby


OM IMPACT SOLUTION

ICA Stabby är en lokal ICA-handlare i Uppsala som snabbt märkte skillnad i försäljningen när Covid-19 kom på besök. Både stammisar och nya kunder blev allt färre varje dag vilket gjorde att ICA Stabby behövde tänka om och öka sin närvaro digitalt.


Bakgrund

Under Covid-19 påverkades många branscher negativt av både lockdown och restriktioner då allt fler handlade mat online istället för på den närmaste matvarubutiken. ICA Stabby hade tidigare misslyckade försök med ”Handla online” men gjorde nu ett nytt försök och behövde hjälp med annonsering för att öka försäljningen digitalt.


Tjänster

Utmaning

Snabb omställning med digital annonsering

Under Covid-19 var det många branscher som påverkades negativt av både lockdown och diverse restriktioner. Allt fler stannade hemma och handlade mat online istället för att ta sig till den närmaste matvarubutiken. ICA Stabby är en lokal ICA-handlare i Uppsala som snabbt märkte en skillnad i försäljningen när Covid-19 kom på besök. Både stammisar och nya kunder blev allt färre för varje dag som gick vilket gjorde att ICA Stabby behövde tänka om.

ÖKAD DIGITAL NÄRVARO

Annonsering på Google & Meta

Den första april 2020 fick Inspot i uppdrag att skapa kampanjer till ICA Stabby med fokus på att få in kunder som ville handla mat online. Genom digital annonsering via både Gooogle Ads, Facebook och Instagram ads kunde Inspot snabbt öka försäljningen digitalt. På under en månad gick ICA Stabby från att vara helt nya på den digitala matmarknaden till att bli en av de absolut största på hemleverans av matkassar i Uppsala.

Daniel Apethun, VD på Inspot

RESULTAT

Snabba resultat med digital marknadsföring

Vi vände en stor utmaning till en mycket lyckad framgång. Samtidigt som tusentals kunder fick maten levererad till dörren både tryggt och säkert, steg lönsamheten för ICA butiken och många nya arbetstillfällen skapades under en tid då det behövdes som mest.

Från att ha haft svårt med att nå ut med den nya onlinetjänsten fick istället ICA Stabby anställa extrapersonal för att hinna med att packa och köra ut alla matleveranser.


Vill du öka intäkterna och få bättre lönsamhet i din marknadsföring?

Då har du kommit rätt! Kontakta oss idag så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig och ditt företag att nå era mål!

Få kostnadsfri offert